Sidor

tisdag 28 september 2010

årets första höstmys?

Igår hade vi årets första höstmys här hemma. Jag vet att jag sagt att jag fortfarande lever i “sensommarsäsongen”, men det var nog inte riktigt sant utan mer än önskan. Sanningen att säga har jag väldigt svårt att behålla sommarkänslan nu. Även när det är soligt så känns det liksom som höst i luften, och alla dessa röda bär överallt ger mig verkligen höstkänslor. Jag kanske borde omvärdera allt det jag nu ser som hösttecken och istället börja se det som en del av sensommaren?

Hur det nu än är med årstiden så hade vi i alla fall lite helgmys här igår. Först åt jag och darlingen god middag bestående av risotto med rotfrukter och vegbacon. Receptet jag utgick från hittar ni här. Efter det kom tre kompisar till oss över och tittade på film. Till filmen avnjöt vi äppelkaka (både jag och en av kompisarna hade bakat varsin kaka, fast olika sorter) med vispad grädde, vaniljglas och hemgjord kolasås. Mums! Fast jag hade rätt ont i magen igår när jag la mig så det blev nog lite för mycket av det goda.. :p

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gällande höst/sensommarkänslorna har jag redan tittatfilmen Sweet home Alabama en gång den här säsongen. Jag vet att den egentligen är rätt löjlig, men den är söt också, och den ger mig mycket inspiration. Jag gillar den lantliga känslan och stilen blandat med närheten till havet. Åtminstone har jag fått intrycket av att byn där filmen utspelar sig ligger vid havet, kan det verkligen stämma? :p Det spelar väl i och för sig ingen roll vad som är geografiskt riktigt, jag har den inspiration jag har ändå ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar