Sidor

tisdag 28 september 2010

strandfynd

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Precis som jag hoppadesgjorde jag en del strandfynd under min semester, samtliga på Koster. Det finns snäckor på stränderna i Halmstad med, men inte lika många olika sorter.

Allt som allt kom jag hem med en påse snäckor, plockade mestadels av mig men min brorson bidrog han med, det var han som hittade alla “shellsnäckor”. Fyra vrakvedsbitar (varav en ett gammalt stolsben) och tre stenar till mamma fick också följa med hem.

Frågan är nu bara vad jag ska göra med mina fynd. Just nu ligger allt på fönsterbrädan inne i sovrummet. Det ser rätt fint ut för jag har ställt ljuslyktor där också, men jag tror inte att jag vill ha så i längden ändå. Jag funderar på att göra någon form av mobil av grenarna och några snäckor, men vi får väl se. Andra förslag någon? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar