Sidor

torsdag 30 september 2010

torsdag

Den här dagen har börjat lite irriterande. Fick en betalningspåminnelse på några skolböcker igår, böcker som jag direkt visste att jag hade betalat. Jag dubbelkollade naturligtvis, och upptäckte att jag betalat in till fel bankgiro. Inte nog med det, när jag ringde Lycknis (som jag köpt böckerna ifrån) visade det sig dessutom att de inte fått min retur med två böcker. Och jag har inte ens något kvitto på att jag lämnat in paketet till posten. Jag blir arg så mig själv. Jag vet ju att man alltid alltid alltid ska se till att få kvitto. Men det har jag inte den här gången.

Så nu måste jag alltså betala räkningen igen, den här gången även för de två böcker jag inte längre har. Förhoppningsvis får jag åtminstone tillbaka de pengarna snart. Djupa andetag. Just nu vore det inte fel att vara på mitt kära Koster. Där är luften lätt att andas. Tur att jag har mina älsklingar här hemma. Med dem är varje dag ändå underbar.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 kommentarer:

  1. Usch, sånt är så hemskt! Som tur är har jag aldrig betalat till fel bankgiro, men betalningspåminnelse på någon liten bokräkning jag helt glömt bort och så får jag betala det dubbla istället. Så tråkigt att lägga pengar på det.

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen trist! Som tur är verkar det ordna upp sig nu, jag hittade kvittot på att jag skickat böckerna till slut :) Och felbetalningen får jag också tillbaka, så det löser sig. Men nervös blev jag :p

    SvaraRadera