Sidor

tisdag 28 september 2010

uppe med tuppen

Idag är jag uppe med tuppen för ovanligheten skull. Fick en jobbförfrågan av Proffice igår kväll som jag tackade ja till. Det är på ett ställe där jag inte varit förr och inte är upplärd så jag är väldigt nervös, men det ska nog gå. Och lite extra pengar sitter ju aldrig fel. Men åh vad jag är glad att jag inte måste gå upp vid 6 varje morgon den här årstiden!

I somras ringde min väckarklocka kvart i 5 och det gick hur bra som helst – men då är det ju ljust ute! Nu känns det nästan som natt när man vaknar, och ändå är vi bara i september än.. Vi har en bit kvar att gå innan vi nått till den mörkaste perioden. Nedslående! Visserligen kan jag tycka att det är rätt mysigt med lite mörker ute när man väl kommit upp och tänt ljust och sitter och äter frukost. Men innan man är där är det ju en plåga. I år tror jag verkligen att jag och K måste skaffa oss en soluppgångslampa…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar