Sidor

lördag 23 oktober 2010

belysning

Jag är en ljusälskande person som verkligen måste ha bra belysning hemma för att stå ut med årets mörkare årstider. Just nu är det väldigt mörkt i vår hall eftersom att där inte finns några fönster och taklampan är en slags lykta som det bara finns levande ljus i. Vi har i princip bestämt oss förr att göra om den till en vanlig lampa med el, men den är så fin som den är så jag skulle hellre hitta en vägglampa att komplettera med.

Det är ju bara det att jag är så petig. Bordslampor tycker jag att det finns många fina, och kristallkronan nedan som hänger i vårt sovrum tycker jag mycket om. Men att hitta en fin vägglampa till ett rimligt pris är det värre med.

Efter att ha läst det här inlägget hos Ingrid och det här hos UnderbaraClara fick jag faktiskt lite ny lampinspiration. Jag borde verkligen lära mig att tänka i andra banor, det finns ju säkert jättemånga roliga lampor om man bara inte ser till de traditionella alternativen. Den här lampan från amerikanska Anthropologie skulle t.ex. inte sitta fel. Dock sitter priset väldigt fel, så det blir nog till att göra om den befintliga taklampan i hallen ändå. Eller har ni några tips på fina lampor?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar