Sidor

söndag 31 oktober 2010

dansdagar i huvudstaden

De två senaste dagarna har till stor del tillbringats i huvudstaden på dansfestival. I fredags kväll var jag på en fantastisk workshop i skak med Bozenka och gårdagskvällen var inte mindre fantastisk den. Jag och två gamla vänner träffades och åt inledde kvällen med att äta otroligt god mat på en liten libanesisk restaurang. Den ena av av kompisarna har jag inte träffat på ett år så vi hade mycket att ta igen och prata om.

Efter restaurangen gick vi vidare till dansfestivalens stora show där en väldig massa bra dansare uppträdde. Störst intryck gjorde dock svenska Sunita Singh med sin bollywood, tyska Leyla Nahrawess med sitt trumsolo ovanpå en trumma och naturligtvis Bozenka och Samantha Emanuel från Bellydance Superstars. Det var en perfekt kväll helt enkelt :) Det enda tråkiga var att jag glömde min systemkamera hemma, den låg kvar i hallen laddad och med rent minneskort när jag gick hemifrån igår.

En bild har jag dock att visa; bilden nedan på den sagolikt vackra kjol jag köpte i bazaren på dansskolan i fredags. Jag känner mig som en vit påfågel när jag har den på mig ^^

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 kommentarer: