Sidor

onsdag 6 oktober 2010

jullovslängtan

Idag fick jag jullovslängtan. Den liksom bara kom över mig när jag såg den här bilden på mitt rum hemma hos mamma och pappa, tagen av mig förra jullovet.

Jag vill ha mycket snö och många minusgrader ute så att man känner sig sådär duktig när man kommer in efter att ha varit utomhus, som att man har uträttat stordåd bara för att man klarat av kylan. Jag vill äta frukost med mammi och pappi och alla djuren när det fortfarande är mörkt ute och man måste ha många tända ljus. Och jag vill höra eldsprakandet från alla kakelugnar, gå omkring i tjocka tröjor och raggsockor och fullständigt gräva ner mig i en bra bok, helst Harry Potter som jag redan har läst ungefär 3000 gånger :p

Men jag säger som Underbara Clara sa häromdagen; Det är ingen jobbig längtan, utan en skön, förväntansfull sådan. För först vill jag ha en lång härlig höst med gula löv, ruskiga stormar och otäck-mysiga skräckfilmsmusikaler ^^

IMG_3209

1 kommentar:

  1. Jag längtar också jättemkt ^^ Fast vill ha höstmys först.

    SvaraRadera