Sidor

onsdag 6 oktober 2010

klädvård

Klädvård är någonting mycket underskattat tycker jag, åtminstone bland folk i min ålder.Jag är själv ganska dålig på det, men tak vare mamma lär jag mig och blir bättre. Hon kan förvandla ett trist plagg på nolltid så att det ser nästan nytt ut. Igår tog jag efter henne och invigde min nyinköpa noppborttagare på två noppiga tröjor. Vilken förvandling!

Stora delar av min garderob har dessutom mamma köpt billigt åt mig på olika loppisar. Allting passar förstås inte perfekt, men då kan man nästan alltid göra om lite så att det blir bra ändå. Ikväll ska jag t.ex. justera urringningen på en Filippa K-tröja som mamma fyndade för 30 kronor. Jag ska sy dit en knapp så att den går att stänga lite, och vet ni? Knappen har min mamma också köpt second hand. ^^ Mamma, kära lilla mamma, vad gjorde jag utan dig? :)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar