Sidor

söndag 10 oktober 2010

lördagen

Igår var en trevlig dag. Jag träffade två gamla kompisar från gymnasiet varav den ena bor i Stockholm och var här på besök och den andra bor i samma område som mig bara några hus bort. Vi åt bullar och kakor och drack kaffe och pratade om allt mellan himmel och jord.

Framemot kvällen cyklade jag hem och lagade lördagsmiddag tillsammans med darlingen. Sen kom ett helt gäng med tjejer (och ett par killar) från Kristians klass hit. Vi hade filmkväll och tittade på Lejonkungen och Vicky Christina Barcelona. Den sistnämnda filmen var ännu bättre den här gången än när jag först såg den. Stämningen är så härligt poetisk, soundtracket är underbart. Och den får mig verkligen att tänka och fundera och nästan ändra min uppfattning om vissa saker. Kort sagt, det är riktigt bra film. Se den! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar