Sidor

fredag 22 oktober 2010

min fredag

Idag är första dagen på min en vecka långa hemtentaperiod. Så vad har jag åstadkommit? Tja, ungefär en sida i Word med anteckningar och skumläsning av ett kapitel ur kursboken. Inte så himla illa för att vara jag :p Förutom det har jag också kommit fram till att jag ska måla min sovrumsbyrå turkos och att jag vill ha en vit rottinggavel till sängen. Målningen får bli ett roligt jullovsprojekt. ^^

Ikväll ska jag laga Tabbouleh med stekt halloumi, jag blev så sugen på lite orientalisk mat när jag såg det här dessertreceptet. Tyvärr har jag inte ingredienser till just den efterrätten idag så det får bli en annan gång. Nu – åter till läsningen en stund till. Önskar er en fin fredag! :)

4 kommentarer:

  1. Rotting är fint, jag skulle vilja ha en fåtölj i rotting. Typ att ha som klädavlastningsställe =p

    SvaraRadera
  2. Greta: Det har jag! ^^ Tänkte lägga upp bild på den men fick inte till någon bra. Vet iofs inte riktigt vad du menar med fåtölj, min är ju ganska ömtålig (jag vågar knappt sitta i den) men jag har den precis som du säger som klädavlastning, till att ha gosedjur i och som allmän prydnad :p

    SvaraRadera
  3. Er tabbouleh orientalsk mat? Trodde det var fra midtøsten, jeg.

    SvaraRadera
  4. Kathleen: Jag tror nog att jag drar ett likhetstecken mellan Mellanöstern och vad som är Orientaliskt faktiskt. Men jag har förstått att vissa bara tänker på typ Asien när man säger att nånting är orientaliskt, det är dock inte vad jag menar :)

    SvaraRadera