Sidor

onsdag 10 november 2010

årets första saffransbullar

Igår bakade jag årets första saffransbullar. Blev så fruktansvärt sugen när jag var i affären att jag inte kunde vänta. Jag gjorde som vanligt inte lussekattor utan snurrar av olika slag. Som fyllning gör jag en vanlig smet på margarin och socker som till kanelbullar men istället för kanel smaksätter jag med rivet limeskal. Otroligt gott. Jag smällde i mig två stycken stora på raken idag. Det är så himla gott när man har kämpat sig hem på cykel i snöslask. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

3 kommentarer:

  1. Åh mums!! Önskar att jag hade en ugn nu. Men jag dricker två glas med glögg istället... ^^

    SvaraRadera
  2. Oh era hedionister! Det ska tjuvstartas i tid ser jag...

    SvaraRadera
  3. Shirins: Ja det förstår jag.. man blir verkligen begränsad utan det. Tur att du har glögg då iaf :)

    Ambjörn: Jepp! :)

    SvaraRadera