Sidor

torsdag 11 november 2010

bara för barn?

Som ni antagligen redan vet är jag mycket förtjust sidan etzy där man kan titta på och köpa hantverk och konstverk som man inte ens i sin vildaste fantasi kunnat föreställa sig. På etzy finns också en blogg som då och då lyfter fram olika etzymedlemmar och deras arbete i ett tematiskt sammanhang. Idag fick jag syn på det här ypperligt bra inlägget om barnrum.

Visserligen gillar jag inte riktigt uppdelningen i pojk- och flickrum, men jag väljer att ignorera den. Likaså väljer jag att ignorera att rummen är tänka till barn. Jag gillar det där fantasifulla, vackra och samtidigt praktiska sättet att tänka gällande inredning och tycker inte att det behöver vara reserverat för barnrum. Sängen nedan t.ex. skulle jag inte misstycka att sova i. Den är tillverkad och säjs av finska attiladesign.

11137-GC_Charlotte_header

4 kommentarer:

  1. Av någon anledning tänker jag på dig när jag ser den här tjejens inredning. Vitt, vitt, vitt.

    http://nyheter24.se/modette/victoriatornegren/

    SvaraRadera
  2. shirins: Ja hon hade det fint, och jag älskar vitt så ^^ Fast hon har nog lite mer avskalad stil än mig.. jag har mer grejer liksom. Fast ibland önskar jag att jag hade sådär.. lättare att städa om inte annat :p

    SvaraRadera