Sidor

torsdag 25 november 2010

cream-colored crescendo

Ni som har följt min blogg ett tag vet att jag förut hade väldigt mycket inlägg med bildkollage på kläder, inredning etc. Idag är min blogg mer inriktad på foton tagna av mig och de “shoppingtips” jag ger är oftast på second hand-grejer eller lite mer udda, handgjorda saker. Ibland får jag dock inspiration utifrån nya saker som jag verkligen vill dela med mig av. Det här kollaget är ett exempel på sådan inspiration.

wishlist 2010_Page_211. Den här jackan har jag känt på mer än en gång i min H&M-butik. Modellen ger mig lite Chanel-vibbar samtidigt och jag gillar verkligen det mjuka materialet.

2. I tisdags släppte H&Ms designersamarbete med Lanvin och som vanligt sålde i princip allt slut direkt. Jag köade inte vare sig till butik eller webbshop. Jag gillade några få plagg, men priserna var alldeles höga för min plånbok. Den här kjolen skulle dock inte sitta fel, om jag har tur finns den till ett vettigt (läs butikspris) på tradera när jag får pengar över.

3. Ja, jag skulle faktiskt göra det oförlåtliga och bära ballerinaskor till den klädseln. Det är förvisso inte alls så snyggt som högklackat, men vet ni vad som mer inte är snyggt? Att gå omkring och se ut som att man har bajsat på sig för att man inte klarar av de styltor man har på fötterna.

Bildkällor: H&M. Kollaget är tillverkat i Scrapblog.

6 kommentarer:

  1. Å typ en sån där kjol har jag tänkt sy =p Har inte tänkt ut ngt exakt men med liksom en massa tyg på ena sidan.

    SvaraRadera
  2. hihi, jag får hålla med dig om skorna. det får vara gångbart, liksom ;)

    SvaraRadera
  3. Den där kjolen kikade jag på idag, på H&M i Sergelgången. Den fanns kvar i 38 o 40 där, endast 3 ex ^^ Jag var lite sugen. Dessutom var dragkedjan snyggt gömd under volangerna. Typ det enda jag gillade med kollektionen btw :)

    SvaraRadera
  4. Sofia: Jag provade den faktiskt i storlek 36 i svart idag. Den var för stor för mig och dessutom ville jag ju ha den i krämfärgat. Men den var ändå för dyr för mig just nu.

    greta: Do it!

    Frk Jensen: Hehe, jepp :p

    SvaraRadera
  5. så himla fin färg. men känner jag mig själv rätt skulle jag slippa tomatsås på kläderna direkt.. :)

    SvaraRadera
  6. kajsa: hehe ja man får akta sig vad man äter när man såna färger på sig. Tomatsås syns ju så väl också. När jag äter nåt sånt hemma brukar jag faktiskt behålla förklädet på :p

    SvaraRadera