Sidor

onsdag 24 november 2010

en doft av fikon

För många år sedan när mitt intresse för hudkrämer och väldoft precis hade väckts, hade jag en parfym från Yves Rocher med doft av fikon. Min flaska är sedan länge slut och serien finns inte längre att köpa. Förgäves har jag sökt efter liknande parfymer men det är tyvärr ont om fikondofter i skönhetsvärlden, och vill man som jag inte köpa djurtestat blir utbudet ännu mindre.

För någon månad sedan hittade jag så äntligen vad jag sökte. Fig Tree Leaf från L’Occitane doftar precis sådär grönt och friskt av fikon som jag längtat efter. Tyvärr är parfymen en rumsdoft och lämpar sig inte att använda direkt på huden. Jag tänker istället spraya den på sängkläder och klänningar när jag vill ha en doft av sommar och medelhav.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar