Sidor

söndag 7 november 2010

en härlig höstig söndag

Idag har min mammi och pappi varit här på besök. Vi bjöd på trattkantarellsoppa (av torkade trattisar som vi fått av mamma) och chokladkolapaj med pecannötter och vaniljglass. Höstigt och gott. Det sista höstiga för i år tror jag nästan. Nu tänker jag nämligen börja med julpyssel, ganska snart i alla fall. Om man vill ha kvar höststämningen lite till har jag dock ett tips;  ta en titt på de här bilderna av konstnären Leontine May Greenberg. Jag känner mig sådär härligt höstbusig när jag tittar på dem. Som att jag vill hoppa i lövhögar ^^ Men som sagt, nu börjar mina julförberedelser så smått :p Hoppas ni haft en fin söndag!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

5 kommentarer:

  1. Himla imponerad av din pajkant.. hur får man den sådär? :O Annars såg det så himla gott ut också! :)

    SvaraRadera
  2. Johanna: Tack! ^^

    Chi: Hihi, det var inte särskilt svårt faktiskt eftersom att själva pajformen (i rostfritt som du ser på översta bilden) gjorde i princip hela jobbet. För att få kanten mer jämn upptill skar jag bara bort överflödig deg med en kniv. Sen när skalet gräddades (utan fyllning i) klädde jag in insidan av formen och degen med aluminiumfolie de första 5 minuterna vilket hindrar degen från att sjunka ihop :)

    SvaraRadera
  3. Det där är imponerande.

    SvaraRadera