Sidor

torsdag 25 november 2010

en juldröm

Just när jag trodde att jag hade bestämt mig för att jag vill ha en pastellfärgad jul i år kommer Sköna Hem dragandes med det här hemma-hos-reportaget. En riktig juldröm. Jag vill typ flytta in där direkt. Fast bara typ, för egentligen trivs jag jättebra där jag är just nu. Vinterglamourösa lägenheter i storstan kan andra få ha. Jag kommer att stormtrivas hela advent i min egen drömlägenhet nära naturen och allt det vita.

Jag kommer att älska varje dag jag får vara här tillsammans med min katt och min sambo i vårt eget hem. Och det gör ingenting att det inte finns några fina lister eller någon tackstuckatur i sovrummet. För när vi gosar ner oss alla tre i den mjukaste vinterpläden i sängen med en vinterglittrig ballerina och en julstjärna hängandes i fönstret kan ingenting vara vackrare eller mer magiskt. Jag struntar fullständigt i de fula fläckarna på våra hallväggar. För när vi trängs i köket bland karamelliga skålar, kakformskransar, tallkvistar, nybakade pepparkakor och hyacinter vet jag att det här är ett riktigt hem.

Men det är kul att såna där lägenheter finns ändå, så att man kan drömma sig bort ibland. Inte för att man inte trivs i sin egen verklighet, utan helt enkelt för att det är roligt, spännande och vilsamt att stiga in i någon annans värld då och då.

2 kommentarer:

  1. Jamen visst är det så, att känslan av hemma, är det allra viktigaste. Och hemma tycker jag är, när man är tillsammans med den/dom man älskar mest! Kramar på er båda!

    SvaraRadera
  2. Tack, jag kan inte ta åt mig äran för att ha designat den men gjort om en del och fyllt på med bilder och text. Brukar göra mina hemsidor sj annars men då blir de inte så här proffsiga. Kram

    SvaraRadera