Sidor

lördag 27 november 2010

ett pepparkakshus ska det bli

Idag har jag och älsklingen stått i köket nästan precis hela dagen. Vi tog en lång och skön sovmorgon och sen drog vi gång med det planerade pepparkakshusbaket. Att baka pepparkakor är mysigt, men jag förstår precis varför man bara gör det en gång om året. Himmel så jobbigt det är! Jag är helt slut. Det är väl i och för sig inte så konstigt att man blir det när man knappt ätit något annat än pepparkaksdeg på hela dagen. Nu är i alla fall alla delar gräddade och dekorerade. Monterandet däremot får vänta till imorgon kväll. Resten av kvällen ska ägnas åt slapp i soffan :)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Åh vilka fint dekorerade pepparkakshusdelar. Ser ut som såna man ser i tidningar. Och så himla fin bild du har tagit. <3

    SvaraRadera
  3. Oh så otroligt fint!! Jag kör på färdiga hus, hade dock bestämt att jag inte skulle göra något men nu blev jag sugen ändå :)

    SvaraRadera
  4. Å vad sött ^^ Jag ville verkligen göra ett pepparkakshus i år, hade massa idéer, men jag har ingen plats för det så ska göra typ stora hjärtan till fönstren ist.

    SvaraRadera