Sidor

tisdag 30 november 2010

här kan jag bo

Idag kan jag säga äntligen om tre saker. Äntligen har jag fått upp adventsstjärnan i sovrumsfönstret och äntligen har våra vackra hyacinter slagit ut. Under adventsstjärnan i sovrummet står nu en rosa och blå och sprider väldoft och julkänsla. Jag önskar verkligen att jag på bild kunde dela med mig av hur fint och mysigt jag tycker att det är i vårt sovrum just nu, men det vill liksom inte till sig när jag tar fram kameran så jag låter bli.

Det tredje “äntligen” idag är att mitt och älsklingens pepparkakshus nu är monterat och färdigpyntat. Det blev hur fint som helst, men det kan jag verkligen inte ta åt mig äran för för det var Kristian som gjorde i princip allt jobbet med limmandet. Om jag hade måst göra det hade det nog slutat med ett trasigt, snett och vint pepparkaksruckel :p Men nu var det alltså inte jag som skötte det hela vilket innebär att vi istället har vad som måste vara Uppsalas finaste pepparkakshus. ^^ Jag ska försöka få till en bättre bild på hela arrangemanget imorgon, men tills vidare får ni se vårt vackra hus i kvällsbelysning med snöglitter på taket. Där kan jag bo ^^

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

8 kommentarer:

  1. Du är väl himla duktig du! :) använde ni något mönster?

    SvaraRadera
  2. Tack! Det är som sagt inte jag som kan ta åt mig så mycket ära, det är Kristian som har monterat :p Men jag har iaf dekorerat ^^

    Vi använde ett mönster ur boken Pepparkakshus och Mera Julbus av Eva Grane. Annars hade det verkligen inte gått. Men kanske att man kan designa ett eget nån gång när man fått lite mer vana.. :)

    SvaraRadera
  3. Föresten! Jag vet ju att du är intresserad av skönhetsprodukter som är natur/djurvänliga! Måste bara ge dig ett tips om det sminkmärket jag använder. Det är från en amerikansk hemsida som heter everydayminerals.com. Dom har det bästa mineralsminket någonsin, (enligt mig) och de mjukaste borstarna som inte innehåller djurhår. Man kan också beställa gratiskit för att testa sina färger, kostar bara frakten på ca 5 dollar, du borde testa :)

    SvaraRadera
  4. Chi: Oh! Såg riktigt fint ut! Tack för tipset, det där märket hade jag helt missat men ser ju att dom har leaping bunny som garanti för att de är djurvänliga :) Får nog ta och beställa hem prover från dem så småningom, är inte helt nöjd med mitt senaste köp från Lily Lolo tyvärr. Fanns ingen nyans som riktigt passade mig.. :/

    SvaraRadera
  5. Sv: LisaMarie: Jo ska bli skönt med massa ledighet, bara tänka positivt! Jag har rätt tjockt hår men de växer otroligt långsamt..bara några cm per år :( Beror på vilken metod man använder, finns snälla versioner men dom är väl dyrare I guess! :p

    SvaraRadera
  6. Ooooo vilket fint pepparkakshus!!! Tjusigt!

    M @ Lit de Parade

    SvaraRadera
  7. O fint! Påminner mig om muminhuset, fast inte runt då.

    SvaraRadera