Sidor

söndag 21 november 2010

julstilleben

I fredags gjorde jag äntligen slag i saken och kokade vintersalva efter ett recept i boken Lisens Örtspa som jag velat testa i flera månader. Doftsatte gjorde jag med olika eteriska oljor; pepparmint, gran och lavendel. När salvan kallnat i sina burkar ordnade jag ett fint litet julstilleben på sängbordet bredvid tallkvisten i glaskaraffen jag satte dit häromdagen. Egentligen var det bara menat att stå där under fotograferingen men det blev så fint att jag tror det får bli kvar ett tag till :)

Receptet och instruktioner på salvan jag gjorde finns upplagda på min skönhetsblogg Lisen och Ik. Titta in där om du också vill göra vintersalva, till dig själv eller att ge bort som julklapp :)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

6 kommentarer:

  1. vad roligt! jag funderar på att göra nåt sånt här och ge bort i julklapp kanske...

    SvaraRadera
  2. Jag tror mitt förra inlägg förvann..
    Hittade dig via Clara!
    Vilken härlig och mysig blogg, jag blir alldeles lugn och glad! Fin bild när du dricker ur koppen!
    Grattis till praktikplatsen, hoppas det blir toppen!
    Själv håller jag på att starta eget, en lityen glassfabrik!

    kram från angela

    SvaraRadera
  3. lis: Ja gör det! Jag tänker ge bort de flesta av mina burkar i julklapp eller som gå-bort-presenter i advent :)

    Angelias Lista: Tack snälla du, det värmer att höra! :) Vad intressant med en glassfabrik ^^

    SvaraRadera
  4. SV: Du bara måste köpa The sims 3, så värt det! Jag sitter och bygger hus..sen ska jag riva de och bygga ett nytt :) Om och om igen!

    SvaraRadera