Sidor

tisdag 2 november 2010

listmani

Jag har rätt fullt upp just nu. Egentligen alldeles för fullt upp för att blogga. En ny kurs har tagit sin början och den verkar lika krävande som intressant. Dessutom har jag en del att göra även på sidan av skolan. Exempelvis ska vi ha försenad halloweenfest här på fredag, och sånt kräver ju alltid lite förberedelse. Till råga på allt har jag också lektion till klockan 18 på fredag. Festen börjar 19. Det gör mig onekligen lite småstressad.

Som tur är har jag ett ypperligt sätt att hantera min stress på. Jag skriver ner allt på listor. När huvudet svämmar över av irrande tankar hit och dit som hotar att göra mig galen fattar jag helt enkelt papper och penna och skapar ordning i kaoset. Vissa kanske skulle hävda att alla mina listor bara är en undanflykt från det verkliga problemet (kontrollbehov), men jag tycker faktiskt att det är ganska fantastiskt att jag med ett så enkelt medel som genom att skriva listor kan bli kvitt min stress. Självklart behövs dock andra medel också om total avslappning ska uppnås. Igår kväll t.ex. varvade jag ned i sängen med nya (Jul)numret av Lantliv :)

3 kommentarer:

  1. Vissa butiker hävdar fortf att det är Halloween nu i helgen, så helt ute o cyklar är du nog inte. Alla är lika förvirrade ^^

    SvaraRadera
  2. Håller med ang dräkten. Personligen hade jag kännt mig obekväm i en sådan bh men jag hade kanske kunnat uppskatta det på någon annan om jag sett det på scen som du beskriver. Kram

    SvaraRadera
  3. Sofia: Jasså? Det visste jag inte. Jag var in i en maskeradbutik här i Uppsala igår och där var det väldigt utplockat iaf. Men alla nationer här har tydligen haft halloweenfester helgen som var. Jag trodde att halloween alltid sammanföll med all helgona, men tydligen är halloween alltid sista helgen i oktober :)

    SvaraRadera