Sidor

torsdag 4 november 2010

på besök i Essencefabriken

När jag var i Stockholm förra helgen passade jag på att göra ett länge efterlängtat besök i en liten butik vid namn Essencefabriken. Butiken ligger inhyst i en liten källarlokal på Wallingatan och att kliva in där är att som göra en resa tillbaka i tiden. Essencefabriken säljer, precis som namnet antyder, essencer, men där finns även kryddor och lite annat smått och gott. Jag kom ut därifrån 60 kronor fattigare men två små essenceflaskor rikare. Äntligen innehåller mitt bakskåp viol- och rosessence! :D

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 kommentarer:

  1. Vilka trevliga små flaskor också! Du borde besöka churchstreet igen, dom har utan tvekan bästa revbensspjällen, även om atmosfären är något stökig :P

    SvaraRadera
  2. Chi: Eller hur! Ja jag kanske borde det, fast jag är vegetarian så då tror jag utbudet blir betydligt mer begränsat tyvärr :p

    SvaraRadera