Sidor

tisdag 9 november 2010

reverence for raven

Om jag bodde i ett stort kråkslott med en enorm hall eller sal (tänk typ hallen i spökhuset i filmen Casper) skulle jag vilja ha en sån här lampa. Jag tycker mycket om fåglar och ser inget ont eller störande i dem som många andra tycks göra. Dessutom påminner den här lampan mig om boken Den bedrövliga byn (mycket trevligare än det låter, jag lovar) i serien Syskonen Baudelaires olycksaliga liv av Lemony Snicket. Har ni inte läst den serien så har ni något mycket bra att se fram emot :)

Men lampan var det ja. Den heter Reverence For Raven Chandelier och är skapad för hand i trä av makalöst duktige Jason Tennant. Spana in hans etzyshop här. il_fullxfull.167442396 il_fullxfull.167442644

5 kommentarer:

  1. Häftigt lampa!
    Men jag tänker mest på den där filmen (Fåglarna, kanske?), där en massa fåglar anfaller alla i ett samhälle ^^ Typ skräckfilm light.

    SvaraRadera
  2. Oh väldigt fin! Vilket jobb. Fast jag har ju lite problem med fåglar då =p Tänker också på Fåglarna av Hitchcock, fast minns bara en scen där huvudpersonen blir jagad längs en gata. Men lampan var ändå fin =P

    SvaraRadera
  3. Fåglar är schysst så länge de inte kvittrar när man är trött eller bakis.

    SvaraRadera
  4. Shirins och greta: Ja jag har sett den där filmen, men jag tyckte inte den var läskig alls :p

    Ambjörn: Haha, du får skaffa öronproppar för såna tillfällen ;)

    SvaraRadera
  5. Kan inte sluta titta på den!!!


    M @ Lit de Parade

    SvaraRadera