Sidor

söndag 19 december 2010

bojkotta Lipton!

Läste just ett blogginlägg hos Polichinelle med färfärliga upplysningar om temärket Lipton. Tydligen utför de djurtester på djur genom att mata dem med kost som försämrar deras hälsa avsevärt, detta enbart för att sedan kunna kontrollera om Liptons te har positiva hälsoeffekter djuren. Jag har aldrig hört detta förr och kan förstås inte garantera att det stämmer. Tills jag hör motsatsen från en säker och övertygande källa kommer jag dock att bojkotta Liptons. Och jag säger som Polichinelle; hoppas ni är med.

4 kommentarer:

  1. Jag dricker sällan lipton, men om det här stämmer så ska sällan bli aldrig. Djurförsök innom tebranchen!? Det är ju inte precis nått man skulle oroat sig för själv.

    SvaraRadera
  2. Anneli: Nej samma här. Förr var jag ganska duktig på att mest bara köpa rättvisemärkt och ekologiskt te men har tyvärr länge varit in en svacka då jag slarvat med det. Nu fick jag dock ny motivation, vi har ju en jättefin och välsorterad världsbutik i Uppsala så varför inte utnyttja det? :)

    SvaraRadera
  3. Vad hemskt! Tack för upplysningen, jag ska in och läsa hennes inlägg med!

    SvaraRadera
  4. Oj. Jag köper knappt te längre, jag har redan så mycket, men jag ska nog hålla mig borta i forsättningen. Dock så tror jag att de bara har Liptonte i skolan...

    SvaraRadera