Sidor

onsdag 8 december 2010

dansa i vår?

Jag sitter för tillfället och grunnar på vilka danskurser jag ska välja till i vårterminen, det börjar bli dags att anmäla sig nu så att man säkert vet att man får en plats. Jag ska naturligtvis fortsätta gå för Maria här i Uppsala som jag går hos nu, men jag har även tänkt åka till Stockholm en dag i veckan och dansa. Det är visserligen mer än en kurs som lockar där, men jag tror inte jag har varken pengar eller ork till att dansa mer än en kurs där. Frågan är nu bara vilken det ska bli.

Jag väljer mellan orientalisk dans med inriktning orientale/slöja eller balady / mileya, bollywood och persisk dans. Persisk dans har jag inte alls sett mycket av, jag visste knappt ens att det fanns innan jag såg ett uppträdande med det på Layalifestivalen tidigare i höstas. Här nedan är en riktigt duktig tysk dansare som gör ett persiskt nummer. Mycket vackert! Hmm… Jag lutar nästan åt persiskt nu…^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar