Sidor

onsdag 1 december 2010

jag vill sparka!

Enda sedan jag läste det här Hos Underbara Clara har jag varit oerhört sparksugen. Mamma och pappa har faktiskt en gammal spark uppe på vinden, men problemet är ju att det inte finns någonstans att sparka, det är ju grusat och sandat överallt! Nu är jag väl i och för sig inte rätt person att klaga på det, eftersom att jag vanligtvis klagar över att jag inte kan cykla för att det är för dåligt grusat :p

Men kunde man inte bredda alla trottoarer lite på bekostnad av bilvägarna och på så vis få plats med ett extra “spår” där man kunde sparka? Det tycker jag vore himla bra. När det var snökaos i Gävle vintern 1997 var hela Brynäsgatan som hämtad ur en vintersaga. Julljus och lekande barn och vuxna överallt och nästan inte en bil. Då åkte jag spark, det minns jag. Åh tänk den som finge göra det igen!

4 kommentarer:

  1. Jag håller helt med! I vintras var det visserligen vissa tillfällen det funkade att sparka på. Så ofta att vi hade sönder gammelfarmor Sigrids spark. Men den ska lagas! Nu vill jag ut och sparka igen!

    SvaraRadera
  2. nog för att uppsala är känt för sina kamikazecyklister, det skulle ju vara något med kamikazesparklister :) Men spark är ju hemskt barnsligt kul!

    SvaraRadera
  3. Åh, jag kom ihåg när det var snökaos i Gävle, fastän jag var rätt så liten och inte ens bodde där. Men det gjorde mina kusiner och jag kommer ihåg att min farbror ringde en dag och berättade för pappa att de varit insnöade. Av nån underlig anledning ville jag också bli insnöad, det verkade så mysigt.
    Och vad mysigt att sparka, måste fråga mina föräldrar om de har kvar min gamla spark.

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte skaffa spark hit att åka till konsum med ^^ Men kan inte parkera den någonstans.

    SvaraRadera