Sidor

fredag 10 december 2010

julläsning

Såhär ser det ut på hyllan i mitt sängbord just nu. Massor med julläsning; Harry Potter, Astrid Lindgren, en samling julsagor, Tomtemaskinen och en diktsamling av Viktor Rydberg. Ovanpå allt står en burk med min hemgjorda vintersalva och i den fina påsen ligger ännu mer handkräm :p

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ronja Rövardotter är en av mina favoritsagor från Astrid. En kompis till mig sa en gång att Ronja Rövardotter är Sveriges Romeo och Julia, och det är den ju verkligen. Fast med ett lyckligare slut än originalet. Och som en annan kompis säger så är ju Ronja Rövardotter också en kärlekshistoria mellan far och dotter. Den innehåller mycket kärlek den sagan, och liksom kärleken är den så vidunderligt vacker att jag nästan tappar andan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar