Sidor

måndag 6 december 2010

julpynt

Jag skrev ju tidigare i höstas att jag inte kunde bestämma mig för vilken julstil jag ville ha i år, pastellfärgad, glittrig och vit eller klassisk röd-vit och lantlig. Jag löste problemet genom att inte bestämma mig utan helt enkelt blanda och ta lite det jag kände för. Så istället för att plocka undan min samling av fat och skålar i pressglas lät jag dem stå kvar på sin plats ovanpå bokhyllan. Bredvid placerade jag två gamla plåtburkar, en röd från Mazetti och en fin pastellig i tre lager.

Min kakformskrans fick hänga över hallbyrån och ovanpå byrån står vårt fina pepparkakshus. Jämte pepparkakshuset står en glasburk som får agera vas åt några tallkvistar, ytterligare en plåtburk (med värmeljus i), en fin gammal glasburk med pepparkakor i och så några vackra granatäpplen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

3 kommentarer:

  1. Vilket fint pepparkakshus! Varje år bestämmer vi oss för att göra ett, men VARJE år blir det inte av. Men nästa år...

    M @ Lit de Parade

    SvaraRadera
  2. Åh så fint ^^ Väldigt juligt. Jag kör på ljusblå o röda fläckar mitt i allt vitt, men jag tycker inte riktigt jag får till det *petig*

    SvaraRadera
  3. Lit de Parade: Det är inte för sent än! Ni kan ju göra ett litet som inte tar så lång tid. Kolla in det här söta: http://lishedlund.blogg.se/2010/december/i-glaskupan.html#comment

    SvaraRadera