Sidor

torsdag 9 december 2010

Mormor Magdas därproducerade glass

Nu ska jag be att få presentera för er en väldigt trevlig nyhet som just hänt glass-Sverige, nämligen den nystartade glassfabriken Mormor Magdas därproducerade glass. Mormor Magdas därproducerade glass bygger på konceptet att varje ingrediens i glassen samt var den är tillverkad kan spåras till sitt exakta ursprung.Glassen är dessutom helt fri från tillsatser. Och sist men inte minst ser den väääldigt smarrig ut, tycker ni inte? ^^ Nu är ju jag visserligen inne i en process där jag försöker välja mer veganskt, bland annat just när det gäller glass. Vilken himla tur då att Mormor Magda har en vegansk jordgubbssorbet som ser hur god ut som helst. Spana in den nedan! Vattnas det inte i munnen så säg? De fina bilderna är lånade från Mormor Magdas hemsida och är fotade av EwaMenoform.

Ljuvliga-jordgubbar-2-590x392Ljuvliga-jordgubbar-3-590x392

7 kommentarer:

  1. Å så FINT det blev, jag blir jätteglad, verkligen!

    vad föreslår du för andra veganska glassar? intressant jag jobbar gärna vidare på det...

    nä strunt i det där med url. Nu ligger dessutom webbsidan nere för att vi försöker lösa problemet, men jag hoppas att dina läsare har tålamod och vill komma tillbaka när det funkar!

    kram Angela

    SvaraRadera
  2. Jag länkade till ditt inlägg på Facebook fansidan - Mormor Magdas Därproducerade glass!

    Gå gärna in och kolla!

    kram Angela

    SvaraRadera
  3. Det vattnas verkligen i munnen min! Jordgubbssorbet.. can´t wait til summer:-)

    M @ Lit de Parade

    SvaraRadera
  4. Gaaah, jäklar va gott - och jag som egentligen inte är ett så stort fan av glass, men jösses.... ja, visst... det vattnas här ja...

    SvaraRadera
  5. Det där är ju schysst, fast jag har aldrig tänkt på att det är kött i glass liksom. Inte lyckats hitta smaken "älgstek". Beställer man eller måste man ta sig till butiken?

    SvaraRadera
  6. Ambjörn: Klart att det inte är kött i glass :p Glass är oftast så att säga vegetarisk. Men jag vill ha VEGANSK glass, dvs. inget animaliskt, ingen grädde, inga ägg, inget E120 (malda löss) :p

    Som jag har förstått det så är fabriken bara i uppstartningsfasen ännu men skaparen satsar på att den ute till försäljning till sommaren 2011. Men sen hur långt upp i landet den kommer att nå är väl en annan sak. Men om vi har tur kanske man kan beställa ^^

    SvaraRadera
  7. Hihi kött i glass..Skrattar fortfarande:-D
    Och det finns nog ingen som vill äta malda löss, varken veganer eller köttätare:-)

    M @ Lit de Parade

    SvaraRadera