Sidor

tisdag 14 december 2010

prinsessdrömmar någon?

Den här klänningen från ouma tycker jag är himla fin. Jag gilalr verkligen skärningen upptill, och färgen såklart. Det bor en liten prinsessa inom oss alla ^^ Den härklänningen vore så vacker på en riktigt festlig nyårstillställning tycker jag.Tänk blek hy och en massa glitter till, vilken vintersaga! 

Translation ~ What a lovely princess dress from ouma! It reminds me of my own pink dress ^^

il_fullxfull.185980542

Så tokig att jag på allvar drömmer om att köpa den här klänningen är dock inte, min studentbalklänning är faktiskt också en rosa tyllig dröm som ni kan se nedan ^^

DSCN4217-2

6 kommentarer:

  1. Alltså de är ju fina men är de inte ett helvete att försöka röra sig i de där utan att de blir smutsiga och sånt?

    SvaraRadera
  2. Ambjörn: Tja det är ju inte som att spatsera runt i jeans och t-shirt direkt, och antagligen inte som att gå runt i en mjuk kostym heller :p Men helt okej ändå tycker jag. Man måste bara komma över tanken på att den faktiskt kommer att bli lite smutsig i kanten, det är liksom ofrånkomligt.

    Värre var det då med hur tajt min satt upptill, jag vågade knappt äta :p Min kjol var dessutom liite lite för lång, skulle jag ha den igen måste jag ha högre klackar.. Men det gick som sagt helt okej ändå. Antar att det kanske beror på att man är helt förtrollad över känslan att ha en helt hav av tyll runt sig ^^ Jag är dock innerligt glad över att jag inte behövde besöka någon trång och smutsig offentlig toalett under hela min studentbal. Det hade varit ett äventyr i sig.

    SvaraRadera
  3. Thank you so much for featuring one of my dresses! It does remind me of your pink one! Lovely!
    xoxo
    Monique

    SvaraRadera
  4. åh! håller verkligen med om att det bor en liten prinsessa i oss alla. Vad fin du var i din balklänning! Hade ni också den på engeltofta? Jag har faktiskt också en balklänning med massa tyll som får mig att känna mig som en saga i, lite längre bak i bloggen har jag en bild på den :)

    SvaraRadera
  5. Chi: Tack! :) Ja vi var också på engeltofta. Vi träffades hos en kompis som bor i Bönan innan och åkte båt dit, så det var fint. Fast det blåste så mycket så man var ju inte direkt fin i håret när man kom fram :p Sen var jag faktiskt inte så imponerad av balen i stort, tyckte maten var rätt trist och hade velat ha större dansgolv. Men miljön där på engeltofta är ju fin iaf, och det är ju som sagt alltid roligt att få klä upp sig i prinsessklänningar då och då ^^ Ska ta och spana in din klänning också! :)

    SvaraRadera
  6. Å jättefin. Jag överväger att härma din klänning lite när vi ska sy korsett i skolan o göra en klänning av den med enorm tyllkjol. Är tom sugen på ngn rosa nyans, prinsessdrömmar som sagt ^^, men det kanske blir blått ist.

    SvaraRadera