Sidor

onsdag 29 december 2010

sista kvällen i Gävle

Idag är min sista dag i Gävle för den här gången. Imorgon styr jag kosan söderut. Det känns som alltid vemodigt och jobbigt och jag är fylld av resfeber och separationsångest. Tack och lov brukar det lätta så fort jag kommit iväg.

Dagen idag har jag ägnat åt att gå på stan med mamma och sedan färga hennes hår. På kvällskvisten fick jag besök av två fina vänner, vi fikade och drack te uppe på mitt rum. Efter det blev det kvällsfika tillsammans med pappa. Det bestod av ännu mer te och en avokado med färsk persilja. Nu är det duschen som gäller och sen ska kvällen avslutas framför en Jane Austin-film med mamma, pappa och djuren.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ The last evening in Gävle. I had some friends over for tea, then I drank some more tea with daddy :)

3 kommentarer:

  1. Det låter idylliskt verkligen! God fortsättning! Jag är lite nyfiken på din bakgrund, du är så himla bra på att skriva beskrivande mysigt tycker jag!

    I dag tackade jag dig på webben/bloggen!
    http://www.darproducerat.se/2010/12/har-du-sett-mormor-magda/

    nu ska jag uppdatera mig på vad för mysigheter du skrivit om på sistonde!

    kram Angela

    SvaraRadera
  2. Angela: Tack så mycket för det, vad glad jag blir! :) Min bakgrund är ingen särskild egentligen, jag har alltid gillat att både läsa och skriva och har nog ärv lite talang från min pappa också som är väldigt bra på att formulera sig :)

    SvaraRadera
  3. Separationsångest ja, fy vad tråkigt! Men bra att du verkar haft det fint i Gävle. Välkommen tillbaks till söder!

    SvaraRadera