Sidor

lördag 29 januari 2011

en låda full av skatter

Minns ni scenen i Pippi Långstrump-filmerna när Pippi har gömt presenter åt Tommy och Annika i sin sekretär som de får leta efter? Varje låda är fylld med nånting spännande, roligt eller vackert. Jag tror att det är lite på grund av den scenen som jag hyser en så stor fascination för “hemliga lådor” som fungerar som skattgömmor.

När jag fotade min nymålade sovrumsbyrå häromdagen kunde jag därför inte låta bli att fylla en av lådorna med diverse skatter; en favoritklänning med paradismönster, en gammal spegel, favoritbrevpressen i glas, mina teknikskor, ett havsgrön halsband och armbandet i orientalisk stil som jag hittade på Erikshjälpen i lördags. Självklart ligger inte allt det där kvar i där ännu, så fort jag fotat färdigt fick de ge vika för mina tjocka vinterstrumpor :p Men jag har i alla fall kvar det här fotot att titta på :)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ A few days o when I photographed my repainted bureau I could’nt stop myself from filling one of the drawers with some of my “treasures” and take a pictures. The cuff on the pictures is one of the finds from the flea market I went to last weekend in Gävle.

2 kommentarer:

  1. det är ju min favoritklänning också :) fast jag har inte hittat så fina mjuka och pudriga skor någonstans.

    SvaraRadera
  2. Fina: Jasså! Vad kul! Den är verkligen speciell.. :) Skorna är riktiga teknikskor för dans, så såna hittar man bara i dansbutiker :) De har ju ingen riktig sula så de går nog inte att använda som vanliga skor, jag har mina på dansträningar :)

    SvaraRadera