Sidor

måndag 31 januari 2011

en måndagsfrukost

Den här måndagen började skönt med sovmorgon till 8. För en gångs valde jag att inte sätta på datorn direkt när jag stigit upp (och sedan slösurfa bort en massa tid). Istället gjorde jag iordning finfrukost på finbricka (loppisfyndad av mamma såklart), inspirerad av Elsa Billgren. Medan jag åt tittade på ett avsnitt av big bang theory (fortfarande underbart!). På bordet stod förutom min frukostbricka också en bukett rosa tulpaner som jag köpte igår. Jag blir alldeles pirrig i kroppen varje gång jag kör ner näsan i buketten för att dofta (och det gör jag ofta).

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ My breakfeast today, served on a flea market tray with a bird on, so cute! Another thing that makes me happy today is my spring fresh tulips.

5 kommentarer:

  1. ah är så avis på din fina koppar, än en gång :) testa vanliga croissanter nästa gång, gärna pudrade med florsocker du kommer nog älska det!

    SvaraRadera
  2. apelsin till frukost är ju supergott, varför gör man inte det oftare?

    SvaraRadera
  3. ellinor: Ja det undrar jag också, apelsin är nog min favoritfrukt..

    Lilla Fröken: Tack! :)

    SvaraRadera