Sidor

söndag 16 januari 2011

första veckan tillbaka i Uppsala

Det har varit en fullspäckad första vecka hemma i Uppsala. Praktiken är rolig och intressant men många nya intryck har gjort att jag snubblat i säng redan vid halv tio om kvällarna. Nu under helgen har jag tack och lov hunnit ta igen lite av varje, sovit länge, städat och bakat bröd. Igår kväll var jag och darlingen på inflyttningsfest hos en kompis där jag dansade loss till gamla nostalgilåtar. Idag har vi varit på snabbvisit i Gävle. Vi åt mammas goda mat och pappas lika goda fruktsallad. Pappa blandade dessutom färg åt mig och hjälpte mig att påbörja förvandlingen av min sovrumsbyrå – från vit till turkos ^^ Tack fina pappa för det! :) Framåt kvällen packade vi in oss i bilen igen, denna gång med Ikaros i sällskap. Nu är treenigheten återställd här hemma :)

Nedan syns två bilder jag tog i Gävle idag. Kära Scott som vilar på sovrumsgolvet och ett par söta gardiner som mamma loppisfyndat :)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ My first week back in Uppsala has been pretty busy and this weekend I’v been on one “move-in-party” and today we visited my parents in Gävle. Now our beloved Ikaros is back home ^^

4 kommentarer:

  1. åhhhh helt fantastiska gardiner! :)

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, låter som att det kommer bli en snygg byrå!

    Jättekul att läsa om ditt år Lisa Marie - hoppas detta år blir minst lika bra!

    kram Angela

    SvaraRadera
  3. åh du var inte på erikshjälpen i lördags va? tyckte jag såg dig genom fönstret där :)

    SvaraRadera
  4. Chi: Jo tänk för att det var jag, fyndade gjorde jag också ^^ Tyvärr glömde jag ta med kameran till Gävle den här gången men det kommer nog bilder så småningom, är tillbaka i Uppsala nu :)

    SvaraRadera