Sidor

söndag 2 januari 2011

hej från ett vintrigt Halmstad

Hej från ett vintrigt Halmstad säger jag. Jag har varit här i cirka två dagar nu och hunnit få fina julklappar, fira nyår och slappa massor. Tyvärr har inget av detta fastnat på bild.

Idag har jag och älsklingen gått en lång promenad. Här är vintrigt och vackert och väldigt halt på vägarna just nu, men jag trivs. Jag har nämligen lärt mig att verkligen uppskatta vintern. Fram till förra året var jag precis som Underbara Clara beskriver sig själv i det här inlägget; ivrig att plocka fram pasteller så fort jul- och nyårshelgen är överstökad. Till skillnad från Clara ville jag nöjde mig inte heller bara med pasteller utan ville också gärna ha vår ute samtidigt. Förra året fann jag dock till min stora glädje nånting som jag kallar för “vinterinspiration”, och den inspirationen bär jag med mig även i år.

Vinterinspiration känns som något som är svårt att ge andra, och ännu svårare är den att fånga på bild. Men jag tänker att den handlar om mysiga inomhusdagar med kostymfilmer på TV eller näsan i en bra bok, rykande varm choklad i stora koppar, tjocka stickade tröjor med gulliga motiv på och tedrickande till långt in på natten. Eller långa promenader i solen längs ett vintrigt hav, med svanar simmande längs strandkanten. Det upplevde jag idag och det var himmelskt vackert.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ The holidays is over but I’m enjoying winter as well. Here is some pics from a walk along the shore. Swans are so beautyful ^^

1 kommentar:

  1. otroligt fint! om man låtsas lite kan det var vår eller sommar :)

    SvaraRadera