Sidor

måndag 10 januari 2011

sötaste smyckeskrinet

För några månader sedan tog jag äntligen tag i projekt utrensning hemma hos mamma och pappa. Deras vind är fullproppad av lådor från min barndom. De rymmer allt från gamla gosedjur och barbiedockor till teckningar, skolböcker och gipsfigurer. Även om jag är långt ifrån klar har jag hunnit rensa en hel del, och mycket har skänkts till Röda Korset eller till yngre släktingar. En del grejer får dock bli kvar i min ägo. Vissa av rent nostalgiska skäl (en avgjutning av min hand från när jag var 5 år t.ex.), andra helt enkelt för att de är söta. Det här smyckeskrinet med inbyggd speldosa hör definitivt till den senare kategorin. Hur sött? :)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ A few month ago a started to clean out some old boxes wich have been stored in my parents attic. I found a lot of stuff but one of the most cute thing (and also a thing a will be keeping) is this jewelry box ^^

2 kommentarer:

  1. Vad sött skrin! Rensa är hur underbart som helst, för man hittar saker man hade glömt bort att de fanns. :)

    SvaraRadera