Sidor

fredag 7 januari 2011

Uppsalalängtan

Jag trodde inte jag skulle säga det här, men nu börjar jag faktiskt längta efter vardagen igen. Det har varit ett härligt lov, både i Gävle och i Halmstad, men nu längtar jag till mitt Uppsala. När vi kommer hem till vår lägenhet ska vi städa bort julen, köpa nya växter (en hortensia och en ranunkel vill jag ha!) och piffa till lite i vår trista hall. Detoxa bort alla jul-onyttigheter med hembakt bröd, egenodlade groddar och närande vintersoppor. Gå på långa promenader i januariljuset, fika på Konditori Fågelsången och gosa med Ik. Det ska bli härligt!

P.S. Bilderna är tagna en vårvinter för länge sedan, i mitt flickrum hemma hos mamma och pappa.

IMG_0949IMG_0961

Translation ~ I’m longing for Uppsala right now. There is so much I want to do when we get home, one of them is to buy new plants to put in our bedroom. The pictures above was taken a long time ago, in my room in my parents house.

1 kommentar:

  1. åh jag håller verkligen med! men det är inte så långt kvar då jag åker tillbaks på måndag :)

    SvaraRadera