Sidor

torsdag 27 januari 2011

Kom ta min hand - igen

Förra vårvintern var jag och K på Gävle folkteaters uppsättning Kom ta min hand som spelades i Gasklockorna i Gävle. Det var fantastiskt. I maj sätts föreställningen upp igen och jag kan inte annat än uppmana alla som gillar dans, Shakespeare eller teater till att gå och se den. Det är nästan så att jag själv skulle vilja gå igen, men riktigt så tokig är jag inte att jag kommer att göra verklighet av det.

Föreställningen spelades in förra året, och om jag minns rät skulle den sändas på SVT någon gång under januari 2011. Om det stämmer så betyder det antingen att den redan sänts och jag missat det, eller att jag bör hålla uppsikt över tv-programmet riktigt noga den kommande veckan. Nedan kan man i alla fall se en liten snutt från föreställningen. Måste dock påpeka att den tyvärr inte alls kommer till sin rätt i det här lilla videoklippet. Scenen i gasklockan med den roterande läktaren mitt i är oslagbar och måste upplevas. Men ett videoklipp är förstås alltid något :)

1 kommentar:

  1. åh den här var Fabian scentekniker på :) Håller verkligen med om att den måste upplevas på plats i gasklockan!

    SvaraRadera