Sidor

söndag 13 februari 2011

cherry blossom

När mamma och pappa kom hit igår för att fira Kristian i förskott hade de med sig de här underbart vackra kvistarna av körsbärsblom (åtminstone tror jag att det är körsbär, rätta mig någon?).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Min lilla Bambi passar så bra ihop med körsbärsblom så han fick också bli fotad, han fick posera med några avfallna blomblad på huvudet och ryggen ^^

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Körsbärskvistarna påminde mig om en gammal favoritdoft från The Body Shop. Deras Japanese Cherry Blossom doftar underbart och har en söt, lite vintageinspirerad etikett på flaskan. En fin Alla Hjärtans Dag-present kanske?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ When my parents where here yesterday they brought these beautiful cherry blossoms. They reminded me of an old time favorite perfume fromThe Body Shop.

4 kommentarer:

  1. vet du vad? jag tror jag gick och blev kär!
    ...i din ruskigt fina blogg!

    SvaraRadera
  2. åh! älskar den första bilden! Så himla duktig du! :)

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint. Körsbärskvistar och körsbärsblom och allt med körsbär är så vackert. Bara för det måste jag nog lyssna på "Cherry Blossom Girl" av Air. :)

    SvaraRadera
  4. Hannah: Tack snälla du! Sånt blir jag så glad av att höra :)

    Chi: Tack så mycket, vad roligt att höra! :)

    Emma: Tack :) Ja körsbärsblom är verkligen fint..Så vårigt och romantiskt på nåt vis :)

    SvaraRadera