Sidor

torsdag 17 februari 2011

ny dansdräkt

För någon vecka sedan budade jag på en begagnad dansdräkt på ebay och vann. Igår nådde den äntligen fram till mig, den levererades faktiskt enda fram till dörren av ett mycket trevligt paketombud. Här är den nu. Övervägande persikefärgad men med inslag av silver, rosa och mintgrönt. Kjolen som följde med var tyvärr inte alls i den varmrosa färg jag väntat mig utan istället orange! Det gör dock inte så mycket eftersom jag ändå mest var ute efter bh:n och bältet eftersom jag vill använda setet till organzakjolen jag köpte i höstas.

Både bältet och bh:n måste dock justeras en del innan de passar mig, men sen, åh vad fint det kommer att bli! Jag gillar verkligen de iriserande paljetterna och kristalldetaljerna. Den lite ovanliga formen på bh:n (som dock förtas lite just nu av att ägaren innan sytt om den lite, men det ska jag råda bot på snart) påminner mig om Samia Gamals dansdräkter från 50-talet, och det är ju inte fel när man är en vintagenörd ^^ Kanske ska jag sy dit några extra , “loopande” fransar också.. hmm.. :) Självklart ska jag visa dräkten på så småningom, men det tar nog ett tag eftersom att jag har en del sömnadsarbete framför mig. Tålamod är en dygd! ;)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Yesterday this belly dance costume that I’v bought on ebay arrived. I really like the colours and the shape of the bra reminds of the legendery belly dancer Samia Gamal and her 50’s dance costumes.

5 kommentarer:

  1. Åh hur fin som helst! Gillar färgkombinationen skarpt. Perfekt till din kjol. Formen på bhn associerar jag till Ariels snäckbh ^^ Nu blir jag sugen på att sy höftsjalar till mig själv.

    SvaraRadera
  2. sånt fantastiskt hantverk verkligen, vad dansa du föresten? :) Visst är ringen fin. det enda smycket som jag bär jämt och ständigt :)

    SvaraRadera
  3. Chi: Ja det är fantastiskt. Jag dansar orientalisk dans, "magdans" så dansdräkten är en klassisk egyptisk sådan dräkt :)

    SvaraRadera
  4. Urfin! Men vad kostade den begagnat? är ju så himla dyrt att köpa nytt och jag kan absolut inte sy...

    SvaraRadera
  5. Marika: Tack! Jag köpte den för strax över tusenlappen inklusive frakt. Den är lite solkig på insidan av bältet, men det är ju inget som syns och pärlorna är i fint skick så jag är helnöjd! Håll utkik på ebay, ibland dyker det upp riktiga fynd där!

    Här är några fina som ligger ute just nu till skapliga priser:

    http://cgi.ebay.co.uk/Professional-Belly-Dance-Costume-purple-diamante-sequin-/230590022876?pt=UK_Ladies_Dancewear_LE&hash=item35b03c84dc

    http://cgi.ebay.co.uk/STUNNING-BLACK-AND-GOLD-BELLY-DANCING-COSTUME-SIZE-M-/250777520266?pt=UK_Ladies_Dancewear_LE&hash=item3a6381488a

    http://cgi.ebay.co.uk/Golden-Designer-Belly-Dance-Costume-/270707899177?pt=UK_Ladies_Dancewear_LE&hash=item3f0772bb29

    http://cgi.ebay.co.uk/Green-Versace-Cairo-Belly-Dance-Costume-/110650638775?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19c34ac1b7

    SvaraRadera