Sidor

torsdag 24 februari 2011

projekt hallskåp

Vår hall hemma i Uppsala har varit mörk, sliten och trist enda sedan vi flyttade in i lägenheten för över två år sedan. Inte är den bättre nu heller, men vi har i alla fall lite planer på hur den ska kunna bli bättre. Just nu håller jag till exempel på med projekt hallskåp. Det är ett vägghängt skåp i ganska stor modell som mina snälla föräldrar har skänkt till oss. Från början var det alldeles för djupt för att hänga i vår hall, men min duktiga pappa har sågat av det så att det blivit grundare. Nu ska skåpet målas vitt och få en lite sliten och lantlig yta. Insidan vill jag tapetsera och turligt nog hade en väninna till mig som nyligen tapetserat om hemma lite över av en alldeles ljuvlig pärlemotapet från Pip. Det här kommer nog att bli riktigt fint till slut tror jag :)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Ugly and boring as our hall is, something need to be done. This wall hanged cabinet is a gift from my parents. I plan to paint it white and put some wallpaper on the inside. I think it might be pretty :)

4 kommentarer:

  1. åh vad spännande, låter superfint ju! Har du beställt tapeten som ett tapetprov? För det är ju jättesmart :)

    SvaraRadera
  2. Chi: Nej jag fick den av en kompis som hade lite över, hon har gjort en fondvägg i sitt sovrum med den tapeten, helt ljuvligt :) Men att beställa prover borde ju också funka, vet dock inte riktigt hur stora såna är? Ska man bara göra små saker borde det ju funka bra iaf. Tapet är underbart! :)

    SvaraRadera
  3. Ja tapet är verkligen underbart. Jag har varit sugen på att tapetsera utsidan av ngn möbel, har bara ingen möbel för det än.

    Gillar skåpet.

    SvaraRadera
  4. greta: Samma här, fram till nu. Idéer jag haft tidigare är att tapetsera insidan av ett stort skåp, typ en garderob, eller en skärmvägg. Båda dom idéerna vill jag fortfarande förverkliga. Nu vill jag också lägga tapet under en glasskiva på ett bord. Såg ett sött litet runt sängbord på IKEA häromdagen som hade glasskiva..

    SvaraRadera