Sidor

lördag 12 mars 2011

årlig väninnefika

Nu är jag åter i Uppsala efter en blixtvisit hemma i Gävle. Jag åkte hem för att träffa min gamla väninna Charlene som jag känner sedan mellanstadiet men som numera bor i Norge. Eftersom våra mammor också är vänner brukar vi träffas alla fyra någon gång om året och fika, titta på varandras loppisfynd och framförallt babbla tills våra käkar nästan går ur led. Idag var inget undantag.

Jag och mamma spenderade fyra mycket trevliga timmar hemma hos våra vänner där det bjöds på hemgjord tårta, kaffe, juice och massa annat gott på ett vackert och vårigt dukat bord.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Båda Charlene och hennes mamma har som sagt gemensamt intresse med mig och min mamma i gamla prylar, inredning och kläder. Det gör det lite extra roligt att komma hem till dem eftersom jag alltid blir så inspirerad. Kolla in den här fantastiska gamla brudklänningen (ett konstverk i sig!) och de underbara gamla dörrarna i den vackraste turkosgröna nyansen jag vet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tills sist en bild på blombuketten vi hade med oss som gå-bort-present. Bara för att mitt prickiga omslagspapper är så sött och ranunkler är så vackra.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Today me and my mother visited some old friends in Gävle. Coffea, cake and a lot of talking! :)

4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Särskilt de sista tre. Jag är nämligen helt svag för klänningar med en massa tyll, ljust turkost och ranunkler ;)

    SvaraRadera
  2. Fina: Hihi, ja om du är svag för alla dom sakerna förstår jag att du uppskattar bilderna :)

    SvaraRadera
  3. Ett sånt ovanligt tjusigt rådjur! Jag tror vi alla kan behöva ett litet guldörat rådjur på matsalsbordet. Själv har jag två hundar på fönsterbläcket, de heter Colin och George, men man kan liksom inte få för många heller.

    Fantastisk dörr också, och klänning. Och väldigt tjusig dukning. Och fotona sen! Glad att jag trillade in här och fick se på allt fint.

    SvaraRadera
  4. aliciasivert: Ja visst är det fint. Finns himla mycket i det hemmet vill jag lova. Kul att du trivs här, hoppas du vill återkomma :)

    SvaraRadera