Sidor

måndag 28 mars 2011

en smultronpuss

Egentligen hade jag planerat att slå två flugor i en smäll igår. Att fira våffeldagen i efterskott samtidigt som sommartid börjar. Firandet skulle bestå i att äta hemgjorda våfflor med smultronglass. Tyvärr rann alltihop ut i sanden, för jag har inget våffeljärn, och smultronglassen finns inte i min närbutik.

Däremot hade jag den här söta flaskan smultronpuss att titta på. Den kommer från Brunneby Musteri och säljs hos blomsteraffären Spira i Uppsala. Dock innehåller den lite vitt vin, så jag är osäker på om jag verkligen kommer att gilla den (jag tycker inte om vin nämligen). Kanske borde jag följa älsklingens råd och spara den i evighet utan att någonsin smaka? Vi får se.

Jag drömmer om picknick med älsklingen. Han har linnebyxor och vit t-shirt, jag har en vit chiffongklänning. Jag bär på min lilla tygklädda korgväska, och i den gömmer sig smultronpussen. Vi dricker i skuggan under ett stort träd som susar i den lätta sommarvinden. Så ska det bli.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ The name fo this beverage is “smultronpuss” wich means “wild strawberry kiss”. Cute hu? :) It makes me dream of a summer picnic with my darling ^^

6 kommentarer:

  1. Söt flaska. Jag skulle nog spara vinet i en annan flaska o ha ngn god smultronlamonad i den ist. Jag gillar linnebyxor på män, men tror aldrig T kommer sätta på sig ett par :p

    SvaraRadera
  2. Smultronglass, det har jag aldrig hört talas om, vart köper man det ?

    SvaraRadera
  3. greta: Ja det var en bra idé!

    Madeleine: Ja verkligen! ^^

    dagliga smulor: Nej den är rätt ny tror jag. Det är en laktosfri variant från Sia och jag har bara köpt den på en stor Coop forum än så länge.

    SvaraRadera
  4. den där väskan är ju bara ljuvligheten själv!

    SvaraRadera