Sidor

onsdag 2 mars 2011

en väldigt lång lunchdejt

Idag hade jag lunchdejt med en vän, en lunchdejt som snabbt övergick till tedejt och därefter till “bara-sitta-och-prata-dejt”. Det blir lätt så när man träffar kära gamla vänner som man umgås alldeles för sällan för att egentligen hinna prata med om alla tankar som far runt i skallen på en. En hel del babbel hann vi dock avverka medan lunchtallrikarna byttes ut mot tekoppar och medan solskenet utanför förvandlades till skymningsljus. Vi babblade till och med så mycket att jag varken hade tid att knäppa några kort eller på riktigt “presentera” vår lägenhet som min vän aldrig tidigare varit i. Som det kan gå. Men det är fint med vänner som man har så mycket att säga till tycker jag.

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det ^^ Jag hinner nog se mer av lägenheten en annan gång.

    SvaraRadera
  2. Anli: Hehe, ja den är ju inte så stor och det mesta av den hann du väl se iaf. Det var mer bara att jag tyckte det var oartigt av mig. Men vi babblade ju faktiskt konstant om andra saker så det fanns helt enkelt inte tid :p

    SvaraRadera