Sidor

tisdag 1 mars 2011

Serenad

I helgen när jag var i Gävle passade jag som vanligt på att gå på loppis med mamma. Den här gången blev det Spiken i Valbo där olika privatpersoner står vid bord och säljer sånt som de vill bli av med. Jag fyndade sprillans nya Harry Potter-böcker på engelska för 1 krona styck och ett gäng nya tallrikar.

Serien är gräddvit med guldkant och söta detaljer i form av blommor och en turkos rand, Serenad heter den och  den kommer från Gefle porslin. På bilden syns också ett fat ur en annan, liknande porslinsserie vid namn Agneta. Det fatet hittade min mamma på Röda Korset och eftersom jag redan fått en liten kanna ur samma serie av henne så slog hon till på fatet också. Sött så sött. Eller vad säger ni? :)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Some new flea market finds from Gefle porslin.

2 kommentarer:

  1. så himla sött! ibland undrar jag varför man någonsin köper nytt porslin, och varför man aldrig har tillräckligt med köksskåp... :D

    SvaraRadera
  2. Chi: Ja du det undrar jag också. Dessa livets svåra frågor ^^

    SvaraRadera