Sidor

torsdag 17 mars 2011

sommarstudier?

Häromdagen (närmare bestämt natten den sista anmälningsdagen) anmälde jag mig till några sommarkurser. Till en början var syftet endast att ha dem som reservplan om alla jobbplaner går i stöpet, men nu när jag sett hur mycket roligt det finns att läsa funderar jag nästan på att plugga i sommar oavsett om jag jobbar eller inte. Mina tre förstahandsval är distanskurser och förhoppningsvis inte särskilt dyra så dessa borde ju gå att pussla ihop med det mesta. Följande kurser har jag sökt, i den prioritetsordning som följer.

1. Att skriva barnlitteratur, en preparandkurs

2. Harry Potter och hans världar

3. Disney – film, litteratur och fenomen

4. Religionens aspekter på sexualitet

Jag vet att nummer 2 och 3 antagligen är vansinnigt provocerande, och jag kan till viss del hålla med, men jag känner ändå att det finns väldigt mycket annat som är bättre att bli provocerad av just nu. Vad ska ni göra i sommar? Jobba, plugga, resa bort eller kanske helt enkelt bara vara hemma och slappa och ha det skönt? :)

5 kommentarer:

  1. Intressant. Tvåan o trean lät kul :p O lagom flummigt för en sommarkurs.

    Ifall jag inte får jobb har jag sökt "Jane Austen och viktorianska kvinnliga författare" på distans på mittuniversitetet. Men känner ju att jag behöver en rejäl paus från plugg nu, så letar jobb.

    SvaraRadera
  2. men gud vilka roliga kurser, kurs 2 och 3 låter ju extra roliga! :)

    SvaraRadera
  3. Vilka intressant och roliga kurser! 2 & 3 låter hur kul som helst

    SvaraRadera
  4. Haha, jag tänker bara på den gräsliga spotifyreklamen när jag läser dina slutfrågor: "vad ska du göra i sommar? Plugga, odla tomater på balkongen, eller bara ta det lugnt? Varför inte alltihop?" - som om "plugga" och "ta det lugnt" gick att kombinera .... det gör det väl för vissa, men inte många jag känner. "Jobba" och "ta det lugnt" är lättare att kombinera tycker jag, eftersom man (oftast) kan lämna jobbet bakom sig när man går hem för dagen. Själv hoppas jag på jobb i gävletrakten i sommar.

    SvaraRadera
  5. Anli: Haha, den har jag missat. Ja det är lättare att ta det lugnt psykiskt när man jobbar, det håller jag med om :)

    greta: Åh, den kursen lät också rolig!

    SvaraRadera