Sidor

söndag 6 mars 2011

söndagsbrunch

På söndagar sover jag länge, oftast halva förmiddagen. Tidig eftermiddag har jag sedan dansträning på andra sidan stan. Det gör att det blir konstigt med maten på söndagar, jag hinner oftast inte äta annat än frukost, vilket egentligen är på tok för lite för att orka dansa. Nu har jag dock kommit på lösning, en lösning som jag förstås borde ha tänkt på för lääänge sen. Nämligen brunch. Finns det ens en härligare måltid? Jag tror nästan inte det.

Brunch ska definitivt få bli min nya söndagstradition med start från och med nu. Idag såg min brunch ut såhär; toast med rucola, avokado och veg-bacon, ett glas juice, ett stort glas mjölk samt en chokladcroissant.

P.S. För er som inte redan märkt det så har jag inspirerats väldigt mycket av 365 days of breakfast på sistone. En sanslöst vacker frukostblogg som gett mig en helt ny syn på frukost. Och bara för att Camilla som driver nämna frukostblogg alltid har ett soundtrack till sina frukost så tänker jag också ha det. Här är dagens, som faktiskt är en hel playlist med soundtracket från en av mina favoritfilmer; Chocolat

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Sleepyhead as I am, and having dance classes in the early afternoon, sundays is the perfect days for brunch. Brunch is going to be my new sunday habit with start today. Today’s brunch looked like this; toast with vegan bacon and avocado, juice, a big glass of milk and a chocolat croissant.

2 kommentarer: