Sidor

måndag 7 mars 2011

tulpantokig

Varje gång jag cyklar till skolan cyklar jag förbi en blomsteraffär. Sen någon vecka tillbaka står där blommor även utanför affären och lockar. Det gör mig nästan förtrollad, speciellt tulpanerna. Som jag sa till en kompis häromdagen när vi gick förbi just den här blomsteraffären, så är det egentligen ganska märkligt att jag blivit så tokig i tulpaner, när jag var lite tyckte nämligen inte om dem över huvud taget. Nu kan jag inte få nog.

Bara av att se på bilderna nedan kan jag föreställa mig precis hur det skulle kännas att ta upp en av buketterna. Det frasiga omslagspapperet mot fingrarna, de gnisslande tulpanstjälkarna innanför och den mjuka nektardoften som göms i de slutna blommorna men som kan anas om man försiktigt sticker ner näsan i buketten. Vilken lycka!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Lately I’v been growing a passion for tulips. I simply can’t get enough of them! ^^

2 kommentarer:

  1. Åh, vårkänslor med tulpaner. Jag tror att jag måste åka och köpa en bukett!
    Ha en bra dag!
    Kram Malin

    SvaraRadera