Sidor

tisdag 8 mars 2011

vårweekend

Igår bokade jag och älsklingen äntligen en weekendresa. Vi har pratat om det enda sedan i höstas men det har av olika anledningar inte blivit av förrän nu. Egentligen hade vi tänkt oss Rom, men det visade sig vara lite för dyrt, så det blev London istället. London i maj.

Kristian har varit där förut men inte jag, så jag har fullt upp med att sätta mig in i vad det finns att göra och se där. Överst på min “lista” just nu står National Gallery, balett på Royal Opera House, ett besök i någon av stadsparkerna samt shopping i second hand-butiker, på Fortnum and Mason och Anthropologie. Har ni kanske några på tips på vad jag absolut inte får missa i London?

2 kommentarer:

  1. Om jag skulle åka till London hade jag velat äta på den vegetariska resturangen Cranks! Har hört om den och den ska tydligen vara bra. Hoppas ni får en trevlig resa!

    SvaraRadera
  2. Åhhh, jag vill också! :) Jag skulle säga att det bästa med London är att bara strosa runt. Camden market är ju vilt och rörigt och har mycket som nog inte alls är din stil, men det finns bra second hand där också och jag tyckte det var lite som att kliva in i helt ny värld. Tycker man att det kan vara trevligt att gå runt på muséer ibland så ligger det många (gratis) sånna i London, British Museum för uråldriga faraostatyer och gamla stenålderssmycken och sjuttonhundratalsserviser, Tate för tavlor. (Och då menar jag inte Tate Modern, för där har jag inte varit, men det är säkert också fint.)
    MEN, framför allt så ska ni ju gå runt i Hyde Park. <3 Världens mest omväxlande park, hela Londons vardagsrum.

    SvaraRadera