Sidor

tisdag 12 april 2011

aprilgård

I helgen när jag var hos mamma och pappa passade jag på att gå omkring på gården och bara njuta av solen och våren.

Nere vid den soligaste och varmaste delen av planket hade snödroppar, snöklockor och andra vårblommor slagit ut.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Längst ner på gården i ett hörn låg förra årets julgran och hängde. Det såg sorgligt ut tyckte jag. Så sorligt att jag blev tvungen att gå fram och klappa och prata lite med den. Sen gick jag upp och beundrade dessa vackra hyacinter i lysande färger, planterade i en lika lysande färgglad kruka.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Some pic from my parents garden. Spring flowers and last years christmas tree.

4 kommentarer:

  1. Så fint med vårblommor. Blir så lycklig av att se dem i vårsolen

    SvaraRadera
  2. Jag börjar verkligen sakna att ha en privat uteplats nu när värmen börjat komma. Längtar till att ha egen altan, o att sitta i värmen på framsidan hos mor o far.

    SvaraRadera
  3. Lilla fröken: Håller med!

    greta: Ja det förstår jag, jag önskar att vi hade finare på vår balkong och utanför den. Ibland får jag för mig att jag ska fixa till där, men vi är ju sällan här på sommaren och kan titta till, och då känns det liksom inte som så stor idé...

    SvaraRadera
  4. Av ngn anledning verkar man sätta sig utomhus oftare om man har utomhus vid ingången istf på andra sidan huset.

    SvaraRadera