Sidor

måndag 25 april 2011

mamma mia!

Vårvärmebölja. Natten som gick sov vi med fönstret öppet. Igår kväll tittade jag på Mamma Mia för jag vet inte vilken gång i ordningen. För mig som romantiserad Grekland enda sedan mellanstadiet är den filmen naturligtvis den ultimata inspirationskänslan när det varmt ute. Behöver jag tala om att jag den dagen jag gifter mig vill ha ett Mammia Mia-bröllop? :p

Helt plötsligt är jag väldigt glad över att min sovrumsbyrå blev några nyanser mörkare turkos än jag först tänkt mig. Idag draperade jag den med en spetsklänning från H&M Conscious Collection. Bara för att jag inte går i giftastankar behöver väl inte det betyda att jag inte kan ha spets i samma stil som Amanda Seyfrieds brudklänning? ;)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Translation ~ Yesterday I watched Mamma Mia – again. I always get so inspired by that movie, yesterday no exception. Suddenly I feel very happy that my bureau ended up a in a little darker shade of turquiose than I had first planned. The lace dress on top of it is from H&Ms Conscious Collection and reminds me about the gorgeous wedding gown Amanda Seyfried wears in Mamma Mia.

11 kommentarer:

  1. Psssst, Bjooti har öppnat sitt arkiv ;)

    http://bjooti.net/

    SvaraRadera
  2. *måste genast springa till hm och handla*

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Såg din fråga hos Fifty Scents och ville bara tipsa om att Lisbeth Dahl har parfymflaskor. Sådana där riktigt krusidulliga.

    Här finns vår-/sommar-katalogen för 2011. http://www.lisbethdahl.dk/files/html/SpringSummer2011.html

    Från sid. 44 och framåt hittar du många söta parfymflaskor. Kram kram

    SvaraRadera
  4. Himla tjusig! Himla fin blogg överhuvudtaget. Jag har också en blogg på bloggspot.com, jag försökte ändra min bilder till samma form som dig, men det gick inte?! Har du nåt tips på hur man gör ?? Tacksam för svar.

    SvaraRadera
  5. Så fint!! Och vilken ljuvlig klänning..

    SvaraRadera
  6. shirins: Tack för tipset! :)

    Fina: Ja gör det, och det du bör nog faktiskt springa också, för conscious collection har ju varit så himla populär och just den här klänningen säljs än så länge inte på hemsidan.

    Sara: Tack! :)

    Erica: Tack för tipset! Jag har faktiskt kikat på de där flaskorna förut och tyckt det var söta, men sen såg jag en i ett skyltfönster och den var liksom lite plastig i verkligheten tyvärr.. :/

    karin: Tack! :)

    Beatrix: Tack :)
    Simone: Tack så mycket! :) Jag gör alla mina blogginlägg i windows live writer, där formar jag också bilderna :)

    kajsa: ja visst är den :)

    Emmas husbestyr: Tack tack :)

    SvaraRadera
  7. Love that lace top! I always watch Mamma Mia to cheer me up :)

    SvaraRadera